Profilaktyka uzależnień
Wierzę, że każdy z nas posiada dar, który warto poznać. Jest to osobisty potencjał, który pozwala odnaleźć szczęście.
W swoich działaniach profilaktycznych pragnę inspirować ludzi i pomóc im odnaleźć to „coś” – „coś”, co nada ich życiu bieg i świadomość, która uchroni ich od podejmowania zachowań ryzykownych. Skupiam się na profilaktyce pozytywnej, nie moralizuję, nie straszę, zachęcam do refleksji, pokazuję, inspiruję. Stawiam na wartości takie jak: tożsamość, szacunek, więzi, rodzina, przyjaźń, misja pomagania innym.
Piotr Ślęzak
OFERTA:
PRZYSZŁOŚĆ ?
Prawdziwa historia opowiedziana przez bohatera w formie spektaklu teatralnego.
Bohater próbujący uciekać od rzeczywistości, poszukujący swojej tożsamości staje przed koniecznością usamodzielnienia się. Stanowi ona punkt zwrotny, w którym stawia pytanie będące jednocześnie tytułem przedstawienia. Pytanie popychające go do poznania siebie samego, odkrywania swoich pasji i chęci do życia. Multimedialne spotkanie z człowiekiem, który opowiada swoją własną historię. Realizuje swoje pasje takie jak wspinaczka, aktorstwo, podróże, sztuka uliczna, bierze udział w wyprawie arktycznej.
Przedstawienie przeznaczone dla: uczniów kl VII, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych.
Od 20 lat pracuje w szkole i nigdy nie słyszałam takiej ciszy podczas występu.
Nauczyciel
MAM HOBBY
Prawdziwa historia opowiedziana w formie spektaklu teatralnego.
Program ukazuje pasje, hobby jako sposób na rozwój, szczęście i satysfakcję życiową. Aktor zamieniający się w żywą rzeźbę opowiada o sztuce, teatrze, alpinizmie i podróżach. Spektakl zachęca do poszukiwania i rozwijania swoich pasji i zainteresowań, a co za tym idzie stanowi pozytywną profilaktykę uzależnień poprzez nacisk na kształtowanie pozytywnych wzorców.WYPRAWA PO SKARB
Spektakl profilaktyczny. Forma: teatrzyk kostiumowy.
Bajka porusza zagadnienie przyjaźni. Pokazuje zalety współpracy, ale również konsekwencje samotnych działań w trudnych sytuacjach. Zwraca uwagę na to, jak uważne jest słuchanie swojego rozmówcy. Podkreśla jak ważny jest szacunek w wzajemnych relacjach, uczciwość i siła słowa przepraszam.Z pomocą naszej bajki proponujemy tygodniowy program działań poświęcony kształtowaniu i rozwijaniu wśród dzieci pozytywnych wzorców zachowań związanych z przyjaźnią.
Klikając ZAPYTAJ O SZCZEGÓŁY uzyskacie Państwo więcej szczegółów dotyczących bajki, ceny, ilości uczniów podczas jednej realizacji oraz "tygodniowego programu".
SPOTKANIE W REALU
Spektakl profilaktyczny. Forma: teatr lalki i aktora.
„Zwykłe” ubranka zamieniły się w bohaterów pełnych ludzkich cech i emocji. Dekoracja w surowym stylu dopełnia tę formę swoją plastyką. Dźwięk budujący napięcie. Taki obraz rozbudza wyobraźnię młodych widzów i zabiera ich w podróż do Ubrankowa, z którego wracają z brzmiącymi w ich głowach metaforami i puentą. Mocno wierzymy, że taki efekt przeżycia sztuki wnosi zmiany społeczne. Klikając ZAPYTAJ O SZCZEGÓŁY uzyskacie Państwo więcej szczegółów dotyczących spektaklu, ceny, ilości uczniów podczas jednej realizacji, wieku uczestników.TWÓJ CZAS
Program profilaktyczny z wykorzystaniem dramy przeznaczony dla uczniów klas 4 – 6 szkoły podstawowej.
W programie, po odpowiedniej rozgrzewce twórczo aktywizującej, wykorzystywane są przedmioty, które stają się stymulatorami ułatwiającymi improwizacje na następujące tematy...ZADZIWIAJĄCY MÓZG NASTOLATKA
Program składający się z warsztatu oraz prelekcji na temat inteligencji emocjonalnej.
Wiedza, którą powinien mieć każdy nastolatek. Dzięki niej łatwiej byłoby mu siebie zrozumieć oraz zmotywować się do niepodejmowania działań ryzykownych.TEATR FORUM
Obejmuje pracę teatralno - warsztatową z młodzieżą i opracowanie spektaklu dotyczącego specyficznych problemów młodzieży w danej szkole (na podstawie informacji uzyskanych od pedagoga szkolnego), a następnie prezentację spektaklu przed szerszą publicznością. W czasie widowiska daje się publiczności możliwość wejścia na scenę i zastąpienia głównego bohatera. Młodzież ma szansę na przetrenowanie rozwiązań prezentowanych problemów w praktyce.
Poniżej przykład pracy z uczniami w jednej ze szkół.