Profilaktyka uzależnień

Profilaktyka uzależnień

Wierzę, że każdy z nas posiada dar, który warto poznać. Jest to osobisty potencjał, który pozwala odnaleźć szczęście.


W swoich działaniach profilaktycznych pragnę inspirować ludzi i pomóc im odnaleźć to „coś” – „coś”, co nada ich życiu bieg i świadomość, która uchroni ich od podejmowania zachowań ryzykownych. Skupiam się na profilaktyce pozytywnej, nie moralizuję, nie straszę, zachęcam do refleksji, pokazuję, inspiruję. Stawiam na wartości takie jak: tożsamość, szacunek, więzi, rodzina, przyjaźń, misja pomagania innym.


Piotr Ślęzak

OFERTA:

Spektakl przyszłość.

PRZYSZŁOŚĆ ?


Prawdziwa historia opowiedziana przez bohatera w formie spektaklu teatralnego.

Bohater próbujący uciekać od rzeczywistości, poszukujący swojej tożsamości staje przed koniecznością usamodzielnienia się. Stanowi ona punkt zwrotny, w którym stawia pytanie będące jednocześnie tytułem przedstawienia. Pytanie popychające go do poznania siebie samego, odkrywania swoich pasji i chęci do życia. Multimedialne spotkanie z człowiekiem, który opowiada swoją własną historię. Realizuje swoje pasje takie jak wspinaczka, aktorstwo, podróże, sztuka uliczna, bierze udział w wyprawie arktycznej. Przedstawienie przeznaczone dla: uczniów kl VII, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych.

Od 20 lat pracuje w szkole i nigdy nie słyszałam takiej ciszy podczas występu.

Nauczyciel

Zapytaj o szczegóły

 

MAM HOBBY

Prawdziwa historia opowiedziana w formie spektaklu teatralnego.

Program ukazuje pasje, hobby jako sposób na rozwój, szczęście i satysfakcję życiową. Aktor zamieniający się w żywą rzeźbę opowiada o sztuce, teatrze, alpinizmie i podróżach. Spektakl zachęca do poszukiwania i rozwijania swoich pasji i zainteresowań, a co za tym idzie stanowi pozytywną profilaktykę uzależnień poprzez nacisk na kształtowanie pozytywnych wzorców.

Zapytaj o szczegóły

 

WYPRAWA PO SKARB

Spektakl profilaktyczny. Forma: teatrzyk kostiumowy.

Bajka porusza zagadnienie przyjaźni. Pokazuje zalety współpracy, ale również konsekwencje samotnych działań w trudnych sytuacjach. Zwraca uwagę na to, jak uważne jest słuchanie swojego rozmówcy. Podkreśla jak ważny jest szacunek w wzajemnych relacjach, uczciwość i siła słowa przepraszam.
Z pomocą naszej bajki proponujemy tygodniowy program działań poświęcony kształtowaniu i rozwijaniu wśród dzieci pozytywnych wzorców zachowań związanych z przyjaźnią.

Klikając ZAPYTAJ O SZCZEGÓŁY uzyskacie Państwo więcej szczegółów dotyczących bajki, ceny, ilości uczniów podczas jednej realizacji oraz "tygodniowego programu".

Zapytaj o szczegóły

 

SPOTKANIE W REALU

Spektakl profilaktyczny. Forma: teatr lalki i aktora.

„Zwykłe” ubranka zamieniły się w bohaterów pełnych ludzkich cech i emocji. Dekoracja w surowym stylu dopełnia tę formę swoją plastyką. Dźwięk budujący napięcie. Taki obraz rozbudza wyobraźnię młodych widzów i zabiera ich w podróż do Ubrankowa, z którego wracają z brzmiącymi w ich głowach metaforami i puentą. Mocno wierzymy, że taki efekt przeżycia sztuki wnosi zmiany społeczne. Klikając ZAPYTAJ O SZCZEGÓŁY uzyskacie Państwo więcej szczegółów dotyczących spektaklu, ceny, ilości uczniów podczas jednej realizacji, wieku uczestników.

Zapytaj o szczegóły

 

TWÓJ CZAS

Program profilaktyczny z wykorzystaniem dramy przeznaczony dla uczniów klas 4 – 6 szkoły podstawowej.

W programie, po odpowiedniej rozgrzewce twórczo aktywizującej, wykorzystywane są przedmioty, które stają się stymulatorami ułatwiającymi improwizacje na następujące tematy...

Zapytaj o szczegóły

 

ZADZIWIAJĄCY MÓZG NASTOLATKA

Program składający się z warsztatu oraz prelekcji na temat inteligencji emocjonalnej.

Wiedza, którą powinien mieć każdy nastolatek. Dzięki niej łatwiej byłoby mu siebie zrozumieć oraz zmotywować się do niepodejmowania działań ryzykownych.

Zapytaj o szczegóły

 

TEATR FORUM

Obejmuje pracę teatralno - warsztatową z młodzieżą i opracowanie spektaklu dotyczącego specyficznych problemów młodzieży w danej szkole (na podstawie informacji uzyskanych od pedagoga szkolnego), a następnie prezentację spektaklu przed szerszą publicznością. W czasie widowiska daje się publiczności możliwość wejścia na scenę i zastąpienia głównego bohatera. Młodzież ma szansę na przetrenowanie rozwiązań prezentowanych problemów w praktyce.

Poniżej przykład pracy z uczniami w jednej ze szkół.